Pernille With Madsen & Émile Sadria
Mellem det forventede og forestilledeTil Vægs
–
Pernille With Madsen
I Building Ruins I og Building Ruins II blander arkitektur og figurer sig til noget, der kan minde om surrealist-inspireret film-spor. Sekvenserne forsøger at sammenflette det reale og det fantastiske – uden det sensationelle! Som en flydende forlængelse af hverdagslig erfaring sådan som det lader sig gøre i tilstanden mellem drøm og vågen.
I Untitled – Restless er filmede bygninger, facader og opstablinger i atelieret, sat sammen som en slags uendelig kulisse der glider forbi. Det genkendelige dukker op hist og her og afslører et skalaforhold, der ellers flyder. Videoen er en slags analog motion graphic lavet ud af bevægelser lagt over hinanden. Det er et univers uden fast perspektiv eller retning, der flyder forbi, som en uendelig touch skærm – eller bare materialer kørt igennem et selvopfundet filter, en effekt-maskine.
I High Tension Potential ses en menneskelig skikkelse i et ukendt tomrum. Skikkelsen står i kontrast til omgivelserne, som en skulptur af små lysende stjerner, der springer livligt afsted over mørket. Det er som om tid og sted står stille, i dette lydløse rum, hvor alt langsomt opløses eller skifter form.
Biografi:
Pernille With Madsen er uddannet på det Jyske Kunstakademi i Århus 2003 og bor og arbejder i dag i København. Hun har deltaget i både solo- og gruppeudstillinger i ind- og udland, herunder Brandts, Galleri Susanne Ottesen, Danske Grafikers Hus, Overgaden Institut for Samtidskunst, Horsens Kunstmuseum samt Faculty of Fine Art i Cuenca, Spanien. Derudover har With Madsen lavet udsmykningen Kollaps i 2006 til Aalborg Seminarium.
Building Ruins I
1 min. loop, 2019
Building Ruins II
1:30 min. loop, 2019
Untitled – Restless
4:30 min. loop, 2017
High Tension Potential
3:10 min. loop, 2019
//
Émile Sadria
Slam brake attempts to depict a possible phenomena of the not-so-distant future.
Two young friends are partakers in an ongoing challenge to the self driving auto industry,
one which evolves in sync with each technological advancement.
For the sake of the gesture, they experiment and test the capabilities of the artificial neural network of the self driving fleet which moves only on certain designated roads in and out of the capital.
In the film, a desire to test the operability of the systems of the future leads only to a vision of a malfunctioning present.
Biografi:
Émile Sadria er uddannet fra Det Kongelige Danske Kunstakademi i København i 2014. Émile har udstillet flere steder i Danmark blandt andet Martin Asbæk Gallery, Fotografisk Center, Charlottenborg og Arken Museum for Modern Art. Han har desuden udstillet i Paris, London og Tyskland.
Slam Brake
2019, loop.